News:

Author Topic: Do you spell it Redclaw or Red Claw?  (Read 758 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OwlsCantRead

  • Finally got Petrie rank :)
  • Member+
  • *
  • Posts: 624
    • View Profile
Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« on: October 24, 2019, 04:03:33 AM »
Redclaw, and Red Claw.

I've seen both spellings in forum posts, wiki comments, the internet, the likes.

Now I see Red Claw (with two words - and that's the one the TV series credits use themselves) more than the other, and that is the term I prefer, but is there a clear consensus and one you prefer over the other? Or do you use them interchangeably and confuse even more people. :p Does the spelling even bother you or is it just me?

:bestsharptooth
This quaint creature soars when the Night Circle is poised at the highest point of the twilight sky, messing up his circadian rhythm in the process. Truly, a tragic flyer. :P



Anagnos

  • Member+
  • *
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #1 on: October 24, 2019, 04:37:50 AM »
While I have seen people use both of them, I mostly prefer Red Claw as it’s somewhat more clear to read compared to the other one, in my opinion. I believe I’ve only ever seen Redclaw used in fanfiction or few standalone posts on the forum. Other than that I haven’t run into the former that much. The spelling in the first one does bother me enough so that I don’t use it, but it is not something I will fret over too much. At the end of the day, people go with what they decide suits them the most.

Sneak

  • Beware the Noch
  • Member+
  • *
  • Posts: 3182
  • It's good to use personal text!
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #2 on: October 24, 2019, 05:37:45 AM »
I spell it Stupid Claws. :P
But normally - Red Claw.
Inspiration is back.

PD: 38%
FLITD: 100% (correction: 32%)
AGOHITB (35%)

-------------------------------------------------
play Mr. Stick adventure forum game!: http://www.gangoffive.net/index.php?topic=15974
ask me thread: http://www.gangoffive.net/index.php?topic=15601
my personal thread: http://www.gangoffive.net/index.php?topic=15412
-------------------------------------------------

UnionRags123

  • Member+
  • *
  • Posts: 257
  • AAMBDDGLGLLLMOOPRSSSSB
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #3 on: October 24, 2019, 11:39:00 AM »
I spell it Stupid Claws. :P
But normally - Red Claw.
Stupidly Incompetent Claws  :lol

Red Claw
AAMBDDGLGLLLMOOPRSSSSB

Major kudos to anyone who figures out what that means :)

I will find ways to make sure “lol dino” is in all of my posts :lol

Flathead770

  • Member+
  • *
  • Posts: 2356
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #4 on: October 24, 2019, 11:35:29 PM »
I always thought it was Redclaw. I mean, no one seems to mind Littlefoot being one word instead of Little Foot.

Though I kinda joined the apparent consensus of calling him Red Claw (and if the TV credits confirm that then I guess that's what it is :p )

In the end I'm not a big stickler as to which is preffered. I'll use whatever.

Anagnos

  • Member+
  • *
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #5 on: October 25, 2019, 03:53:48 AM »
Quote
Stupidly Incompetent Claws

I don't think that you want to say that to his face. A sure way to an early grave - if he can catch you, that is. :p

ImpracticalDino

  • Member+
  • *
  • Posts: 2396
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #6 on: October 26, 2019, 02:37:05 PM »
I spell it Stupid Claws. :P
But normally - Red Claw.

Ooooh...

That’s who Stupid Claws was! I thought it was some kind of OC you made. :lol

I always said Red Claw, and I have never seen the other spelling before.


I don't care if I have an award, because this signature will still change whenever I feel like it! :P

StardustSoldier

  • Ducky is not pleased, nope nope nope
  • Member+
  • *
  • Posts: 1925
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #7 on: November 05, 2019, 07:21:37 PM »
I spell it Stupid Claws. :P

Hmm, instead of Santa Claus? :P

ImpracticalDino

  • Member+
  • *
  • Posts: 2396
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #8 on: November 06, 2019, 12:14:53 AM »
Hmm, instead of Santa Claus? :P

Hold on, is that supposed to be an insult or joke to the beloved jolly man that brings children gifts and joy every year?

Are you serious right now? :anger

He’s your prime target now. You better watch out, you better not cry, you better not pout...I’m telling you why.

Santa Claws is coming to town!
He’s no incompetent fool like Red Claw, I’ll tell you that for sure. :bestsharptooth


I don't care if I have an award, because this signature will still change whenever I feel like it! :P

Anagnos

  • Member+
  • *
  • Posts: 1485
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #9 on: November 06, 2019, 12:23:07 PM »
Did someone summon me?


ImpracticalDino

  • Member+
  • *
  • Posts: 2396
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #10 on: November 06, 2019, 03:53:59 PM »
Wow. I just found an actual metal Christmas song named Santa Claws Is Coming To Town. Yes, I do like it. :P


https://www.youtube.com/watch?v=4Uk93ZPqM-E


I don't care if I have an award, because this signature will still change whenever I feel like it! :P

StardustSoldier

  • Ducky is not pleased, nope nope nope
  • Member+
  • *
  • Posts: 1925
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #11 on: November 07, 2019, 04:52:18 AM »
Hmm, instead of Santa Claus? :P

Hold on, is that supposed to be an insult or joke to the beloved jolly man that brings children gifts and joy every year?

Are you serious right now? :anger

Nah, no disrespect at all was meant to Saint Nick. "Stupid Claws" just made me think of Santa because their names were similar, and also because we'd been talking about Christmas recently. I'd never do anything to deliberately upset Santa. I still want to get presents from him this year, after all. :P

Wow. I just found an actual metal Christmas song named Santa Claws Is Coming To Town. Yes, I do like it. :P

Haha, wow. Funny how the first half of the song still uses a lot of the same lyrics, yet the metal sound puts a distinctly more sinister spin on it.

Sleeping-force's-inside

  • Petrie
  • *
  • Posts: 954
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #12 on: November 07, 2019, 03:16:33 PM »
This went so off-topic XD

StardustSoldier

  • Ducky is not pleased, nope nope nope
  • Member+
  • *
  • Posts: 1925
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #13 on: November 07, 2019, 09:39:01 PM »
Yeah. That was kinda my fault. : P

ImpracticalDino

  • Member+
  • *
  • Posts: 2396
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #14 on: November 07, 2019, 11:22:05 PM »
Quote from: Sleeping-force's-inside on November 07, 2019, 03:16:33 PM
Quote from: Sleeping-force's-inside on November 07, 2019, 03:16:33 PM
This went so off-topic XD

I mean...this thread would kinda be dead if that Santa Claws joke was never made. There's really nothing to discuss off of something as simple as a preferential way of spelling someone's name.

But hmm...imagine Santa Claus in the LBT universe as a Sharptooth. "Santa Claws..."

Would you really want him around your children to give tree sweets, treestars, and shiny stones while they're asleep in the middle of the night? Ooh, now that would be quite interesting for the Great Valley residents indeed. Oh, and he feeds on naughty leaf eater children instead of just giving them coal or whatever. :lol


I don't care if I have an award, because this signature will still change whenever I feel like it! :P

Sleeping-force's-inside

  • Petrie
  • *
  • Posts: 954
    • View Profile
Re: Do you spell it Redclaw or Red Claw?
« Reply #15 on: November 08, 2019, 01:01:24 AM »
There's enough fanfics where dinos meet humans. I bet that could be their interpretation if said humans ever tell them about santa.

Especially since in some cultures he has helper that DOES take naughty kids.